вівторок, 12 червня 2012 р.

Ще раз про "традиційне" навчання

Мушу ще раз повернутися до проблеми вибору форми навчання. Як виявляється, вибір цей є проблемним, в першу чергу, через нерозуміння або незнання педагогів про різницю між кредитно-модульною та так званою традиційною формою підвищення кваліфікації.
Давайте розберемося у цьому більш прискіпливо.
Отже, кредитно-модульна система підвищення кваліфікації це форма навчання, в якій навчальне навантаження (216 год. очного та самостійного навчання) рівномірно розподілено на 4 роки. Приблизно по 1 тижню очного навчання в рік. Якщо розібратись уважно, то по суті, це навчання власне в ЛОІППО відбувається тільки два роки. Адже перший рік присвячено підвищенню кваліфікації з інформаційно-комунікаційних технологій, тренінги за цим модулем відбуваються на базі опорних навчальних закладів в області, тобто на місцях і їхати нікуди не треба. Останній діагностико-аналітичний модуль передбачає складання комплексного заліку, який тепер можна складати з будь-якого комп'ютера підключеного до мережі Інтернет, тобто це можна зробити навіть не виходячи з дому, або школи.  Отже, залишається 2 та 3 рік навчання, коли відбувається підвищення кваліфікації на професійних модулях. Тобто, фактично навчання в ЛОІППО триває по 1 тижню на 2 та 3 році навчання. Решта часу слухачі курсів мають можливість виконати самостійний етап навчання (модульну контрольну роботу), виконане завдання надсилається електронною поштою в ЛОІППО, тобто привозити фізично нічого не треба.
Хочу зазначити, що така система підвищення кваліфікації  забезпечує реалізацію неперервної освіти педагогів та певним чином допомагає вирішити проблему відсутності достатнього фінансування для оплати замін та відряджень на курси педагогів. Ні для кого не секрет, що фінансування залишається ахілесовою п'ятою освіти і досі вирішення цієї проблеми лежить на плечах місцевих органів влади, а там грошей нема.
Із введенням електронної залікової книжки та можливості слухачам курсів самостійно визначати власну траєкторію навчання (планується із 2013 року), а також із забезпеченням більшої прозорості щодо обліку навчання, впевнена, більшість дрібних проблем взагалі зникне. Частину курсів можна буде пройти у дистанційному режимі. Сподіваюсь, що досить швидко, електронну систему організації та обліку навчання слухачі оцінять і будуть активно використовувати.
Тепер більш детально про форму навчання "1 раз на 5 років", яку прийнято називати традиційною. Це навчання, яке триває одну сесію. Старші вчителі, сподіваюсь, пам'ятають часи, коли курси підвищення кваліфікації тривали місяць. Власне, саме це і є курсами 1 раз на 5 років і саме так і будуть проходити курси в одну сесію в ЛОІППО. Тобто ті самі 216 год., про які я розповідала вище, але в один прийом.
В чому полягає складність організації такого навчання, думаю, всі розуміють - фінансування. Зараз в жодному бюджеті не знайдеться коштів для оплати замін та відряджень педагогам протягом цілого місяця. Отже, ця форма навчання неможлива для педагогів області за державний кошт. Адже, навіть, якщо будуть організовані такі курси ЛОІППО педагоги на них не приїдуть, їх просто не скерують районні відділи освіти.
Ще більш проблемним стає таке навчання для педагогів м. Львова. Адже, хочу нагадати львівським педагогам, що з 1 вересня 2012 року, навчання на курсах підвищення кваліфікації для них буде відбуватися у другу зміну ( з 15-00 до 18-00 год.), згідно листа № 2601-вих-407 від 8 травня 2012 р. управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.  До речі, ця пропозиція щодо організації навчання на курсах підвищення кваліфікації педагогів м. Львова у другу зміну викликано саме відсутністю фінансів. Тобто"традиційне" навчання за таких умов буде тривати два місяця...
Впевнена, що такий графік навчання - зранку уроки після обіду курси - досить виснажливий, особливо протягом тривалого часу.
І ще одна важлива деталь, яка суттєво впливає на вибір форми навчання - кількість посад та предметів викладання.  На курсах з традиційною формою можуть навчатися педагоги, які мають лише одну посаду і не більше двох предметів викладання. Адже за одну сесію не можливо охопити більшу кількість напрямків навчання. У всіх інших випадках, якщо ви хочете отримати свідоцтво про підвищення кваліфікації зі всіх предметів, які викладаєте і всіх посад, які посідаєте, треба вчитися за кредитно-модульною системою, адже лише вона забезпечить можливість прослухати спецкурси зі всіх предметів і посад.
Отже, роблячи вибір варто керуватися знаннями та власними потребами.
Зважте, що ви хочете мати у результаті і зробіть правильний вибір.

Немає коментарів:

Дописати коментар