четвер, 19 квітня 2012 р.

Особисте середовище слухача на порталі ЛОІППО. Вибір спецкурсів.


Продовжимо знайомство із можливостями особистого середовища, які отримує авторизований слухач ЛОІППО. Цього разу ми поговоримо про вибір. Вибір спецкурсів та термінів навчання.
Згідно навчального плану вибір спецкурсів передбачається на другому та третьому році навчання.
Другий рік  передбачає навчання на інварантних спецкурсах за фахом та спецкурс з освітньої політики. Тематику спецкурсів цього року слухач обрати не може, лише термін навчання.
Отже, все по прорядку. Допустимо, ви, вчитель географії та економіки, повинні обрати терміни навчання на інваріантному спецкурсі як вчитель географії.
Ваші дії:

  • авторизуйтесь на сайті (ввести логін та пароль);
  • відкрийте розділ "Навчання" (ліва боков панель);
  • відкрийте сторінку "Плани". Уважно прочитайте запропонований текст;
  • перейдіть до списку пропонованих спецкурсів за допомогою посилання та виберіть інваріантний спецкурс для вчителів географії;
  • перейшовши за посиланням ознайомтесь із описом спецкурсу та умовами навчання на ньому;
  • натиснувши "записатись на спецкурс" ви можете обрати оптимальні термін навчання із списку пропонованих дат;
  • клацнувши на обраній даті, заповніть невеличку форму для запису.

Третій рік начання передбачає більш широкий вибір: вам необхідно буде вибрати тему профільного спецкурсу та термін навчання, а також спецкурс соціогуманітарного модуля та дату навчання. Тут буде з чого вибирати, адже лише спецкурсів соціогуманітарного модуля на данний момент є 13, а з часом їх кількість збільшиться.  Отже, ваші дії будуть схожі з діями для другого року навчання. Різниця полягає лише в тому, що вибирати треба буде не лише терміни, а й сам спецкурс. Якщо ви хочете прослухати спецкурс конкретного викладача, ви можете відкрити його особисту сторінку ("Структура інституту" - кафедра(кабінет) - викладач) та обрати спецкурс саме з тих, які пропонує викладач.
Вибір, який ви здійснили, ви побачите у електронній заліковій книжці, а методист у зведеній таблиці. Також про ваш вибір миттєво буде відомо в ЛОІППО. Тепер ви знаєте наперед термін вашого навчання та його зміст, а викладачі інституту якісний склад груп.
Запис на навчання стає підставою для наказу на відрядження на курси підвищення кваліфікації в районних (міських) відділах освіти.
У наступному повідомленні зупинимось більш докладно на особливостях обліку навчання  першого року.
Бажаю вам легкого вибору та цікавих курсів!

вівторок, 10 квітня 2012 р.

Особисте середовище слухача на порталі ЛОІППО. Моя сторінка.

 Продовжимо знайомство з можливостями, які отримують слухачі курсів підвищення кваліфікації після реєстрації на порталі ЛОІППО. Сьогодні поговоримо про особисту сторінку кожного зареєстрованого слухача курсів підвищення кваліфікації, її структуру.
Після авторизації на порталі (введення лоніга та пароля) користувач отримує доступ до особистого середовища. Розділ "Навчання", який стає доступним слухачу, містить кілька закладок. З часом докладно ми поговоримо про кожну з них. Цей пост присвячений розділу "Моя сторінка". Це осередок інформації про слухача та про результати його навчання.
Зокрема "Моя сторінка" містить:

  • Коротку інформацію про слухача - ПІП, обліковий номер, район(місто), навчальний заклад, посада(и) та предмет(и) викладання.
  • Персональні дані слухача - посилання на форму, за допомогою якої можна внести(змінити_ особисті дані. Зараз ця функція доступна для редагування, адже до кінця червня триває масова реєстрація педагогів області в електронній системі обліку, під час якої слухачі вносять  особисті дані або підтверджують їх у базі даних. Згодом, коли реєстрація завершиться, слухачі зможуть вносити зміни лише за результатами запиту. 
  • Залікова книжка - містить інформацію про останній рік атестації та рік навчання у поточному циклі навчання слухача на курсах підвищення кваліфікації. У випадку, коли педагог має кілька посад, або викладає кілька предметів і навчається за кількома програмами підвищення кваліфікації, з'являється  можливість обирати профіль навчання, тобто перемикати предмети та посади, щоб відслідкувати виконання навчального плану за кожною посадою чи предметом. Це надзвичайно корисна функція, яка дозволяє зараховувати наскрізні (обов'язкові) для всіх категорій слухачів курси та модулі. Наприклад, модуль освітньої політики, який є однаковим для всіх слухачів курсів і якщо ви викладаєте фізику, трудове навчання та "Захист Вітчизни", то прослухавши освітню політику на курсах як вчитель трудового навчання, цей курс буде зараховано вам також як вчителю фізики та "Захисту Вітчизни". 
Варто зупинитись і на тому, як саме буде відображатись інформація про виконання навчального навантаження у заліковій книжці.
Навчання на будь-якому спецкурсі в інституті умовно можна поділити на три етапи: підготовчий етап- зарахування на навчання в групу; етап активного навчання: очна або очно-дистанційна форма + виконання модульної контрольної роботи, або навчання в дистанційному режимі та виконання модульних завдань та підсумковий етап: контроль виконаних завдань та їх зарахування (видача сертифікату). Лише за умови виконання всіх навчальних завдань курс буде вважатися завершеним.
Відповідно всі ці етапи належним чином відображаються в заліковій книжці, яка має вигляд таблиці. Кожен спецкурс в таблиці має власний рядок. Стан виконання навчального навантаження відображається у відповідних комірках. Кожен етап навчання має свою комірку. Давайте розглянемо приклад.
Після того, як ви оберете навчальний спецкурс та запишетесь у навчальну групу, обравши також і терміни навчання, у вашій заліковій книжці з'явиться рядок із назвою спецкурсу, який ви обрали та запис про те, що ви зараховані на навчання, коли настане обрана дата навчання ваш статус автоматично змінеться з "зараховано" на "навчається". Якщо ви з'явитесь на навчання та прослухаєте очну частину курсу ( про це буде відповідний запис у журналі обліку навчання) адміністратор підтвердить ваш статус та зазначить, що очний етап навчання виконано. Тобто в розділі очне навчання з'явиться статус "виконано", а в розділі самостійна робота з'явиться статус "навчається" і після виконання вами самостійного етапу навчання та зарахування виконаної контрольної роботи вашим викладачем у рядочку спецкурсу статус самостійного етапу навчання змінеться на "виконано" і в комірці про статус навчання на спецкурсі буде відображаться "завершено". Таким чином поступово залікова книжка буде заповнюватись.
Якщо ж раптом ви виявитесь не зовсім сумлінним слухачем і будете пропускати навчання, відповідні записи будуть з'являтися і у заліковій книжці. Ви потрапите в число боржників і кожного разу, коли ви будете авторизовуватись та входити на портал на екрані буде з'являтися повідомлення про те, що ви пропустили навчання за таким-то мождулем(спецкурсом) та вам необхідно надолужити пропущене.

Бажаю вам ніколи не потрапляти у число боржників і навчатися із задоволенням!



пʼятницю, 6 квітня 2012 р.

Електронна залікова книжка

Хіба колись студенти обходились без залікових книжок? Звичайно, ні!

Слухачі ЛОІППО теж мають залікові книжки:

  • ті, що навчаються за традиційними курсами та індивідуальним планом - паперову заліковку старого зразка;
  • педагоги 2008-2009 р.а., які навчаються за кредитно-модульною системою, мають дві паперові книжки - індивідуальний план та залікову книжку;
  • а педагоги 2010 р.а., які навчаються за кредитно-модульною системою, разом із реєстрацією в системі обліку навчання, отримують електронну залікову книжку, вона на руки не видається, вона доступна слухачу лише на порталі ЛОІППО.
Саме електронні залікові книжки повинні замінити паперові варіанти обліку навчання на курсах підвищення кваліфікації до кінця 2012 року. Це наші амбітні плани...


В чому полягає перевага електронної залікової книжки? Як нею користуватися?
Хто має доступ до електронної залікової книжки слухача курсів? Хто має право вносити зміни у  залікову книжку слухача? 
Давайте спробуємо дати відповіді на поставлені питання.
Отже, переваги електронної залікової книжки. Економиться безліч паперу, фарби для катріджів, чорнила та часу, адже нічого не треба записувати - все робить система обліку. Є ще одна велика перевага, її неможливо погубити, зіпсувати, порвати. Вона завжди доступна користувачу, для цього необхідно лише авторизуватись на порталі ЛОІППО. Після авторизації на порталі слухачу залишиться лише відкрити власну сторінку і ось, залікова книжка уже перед вами.
Користуватись нею дуже просто - дивись та співставляй. Ви записались на спецкурс - ваш вибір відразу відобразиться у вашій електронній книзі - з'явиться повідомлення про зарахування на спецкурс, ви побачите назву спецкурсу, його автора(ів), дату(и) навчання, форму навчання та місце, де це буде відбуватися, якщо навчання очне. Ви завершили навчання на очному етапі спецкурсу - через декілька днів результат навчання підтвердить Адміністратор з обліку навчання і ви побачите це в заліковці, так само відбудеться підтвердження виконання вами модульної контрольної роботи та завершення навчання на спецкурсі в цілому. Навпроти назви спецкурсу (модуля) з'явиться повідомлення про завершення навчання.
Доступ для перегляду книжки обмежений, її можуть переглядати лише власник після авторизації на порталі ЛОІППО, адміністратор порталу та адміністратор з обліку навчання. Слухач сам визначає, хто може переглядати записи в електронній заліковій книжці і в той самий час може представити результати свого навчання керівництву закладу на першу вимогу, якщо, звичайно, є доступ до Інтернету.
Тепер можна бути цілком спокійним і не хвилюватись, що запис про прослуханий курс не внесено в книжку, не вдалось отримати омріяний підпис викладача, який проводив навчання, через те, що книжку забуто вдома. Тепер взагалі не треба турбуватись про внесення записів. Адже заповнення електронної залікової книжки відбувається на підставі запису на навчання та фактично прослухані курси, на підставі журналу обліку навчання. Вносити зміни у електронні залікові книжки слухачів має лише Адміністратор з обліку навчання.
По завершенні навчання і виконання навчального плану на підставі записів в електронній заліковій книжці буде видано свідоцтво про завершення підвищення кваліфікації. Його номер та дата видачі буде опубліковано в електронній заліковій книжці, а його паперовий варіант зі всіма підписами та печатками треба буде отримати безпосередньо у ЛОІППО.

Вдалого і легкого навчання! 


понеділок, 2 квітня 2012 р.

Для чого потрібна реєстрація?

Про основні переваги електронної реєстрації слухачів ЛОІППО

В січні цього року розпочато реєстрацію педагогів області слухачів курсів підвищення кваліфікації на оновленому порталі ЛОІППО.
На даний момент в системі зареєстровано вже понад 3 тис. педагогів.
Для чого це робиться? Які переваги отримають педагоги в майбутньому? Саме цим питанням присвячено цей пост.
Одною з приорітетних цілей інституту на даному етапі є намагання максимально наблизити процес навчання до місця проживання (роботи) слухача інституту та максимально спростити для слухача зарахування на курси та облік виконання навчального навантаження. Саме для цього і оновлюється сайт інституту, створюється новий портал. Саме для цього і передбачено електронну реєстрацію слухачів.
На оновленому порталі інституту передбачено відкритий та авторизований вхід. Відкрита частина порталу, доступна всім відвідувачам, буде містити загальну інформацію про інститут, його структуру, плани, новини, тощо. Авторизований блок створений спеціально для слухачів курсів підвищення кваліфікації, кожен з яких матиме власне віртуальне середовище на порталі. Тобто, для того щоб перевірити:

  • чи зарахована контрольна робота або курсова робота, 
  • коли необхідно з'явитися на чергову сесію, 
  • які спецкурси можна вибрати на наступний рік, 
  • запис на обраний спецкурс
достатньо мати лише точку доступу до Інтернету і не важливо, де саме: вдома, на роботі, в друзів чи Інтернет-кафе.
Зокрема кожен зареєстрований користувач матиме власну сторінку, де зможе переглянути власні дані, відслідковувати свій стан навчання, електронну залікову книжку, план навчання на рік тощо.
Давайте більш докладно зупинимось на можливостях, які матимуть зареєстровані слухачі курсів.
Зареєстрований слухач має право (можливість):

  • на зарахування на курси за кредитно-модульною системою;
  • у будь-який час 24 години на добу 7 днів на тиждень може користуватися системою;
  • ознайомитись із описами спецкурсів, які пропонують для вивчення викладачі інституту;
  •  записатись на спецкурс, який його зацікавив та вибрати найбільш прийнятну для нього дату(термін) навчання; 
  • обрати форму навчання (очна, дистанційна, очно-дистанційна); 
  • брати участь у колективних та індивідуальних on-line консультаціях, які проводить ЛОІППО; 
  • проходити тести та складати комплексний залік за результатами навчання; 
  •  відслідковувати облік виконання ним навчального навантаження в електронній заліковій книжці; 
  • вносити зміни у персональні дані, які необхідні для видачі свідоцтва; 
  • формувати запити на спецкурси, які його цікавлять, але які ще немає в ЛОІППО; 
  • отримати свідоцтво про підвищення кваліфікації за умови виконання навчального плану. 
На початках, коли більшість педагогів-слухачів курсів підвищення кваліфікації ще не вміють користуватись системою, не знають її можливості і потребують консультування та супроводу, до роботи залучатимуться опорно-консультативні центри (МОКП). Інструктори цих центрів будуть допомагати педагогам оволодіти навичками роботи на порталі ЛОІППО та на платформі дистанційного навчання інституту, надаватимуть консультації тощо.Також в консультаційних пунктах можна буде просто скористатися точкою доступу до Інтернету.  Згодом, коли кожен освоїться та зможе використовувати систему самостійно, можна буде навчатися будь-де, де є Інтернет.